PRIVAT

Vecka 4: ”Att dela upp middagen har fått mig att må bättre”

Carolina Mörk, 30, har nu klarat av vecka fyra i utmaningen “Kom i form på 90 dagar med Mårten Nylén och Wellobe”. Eftersom hon lever ett hektiskt liv har hon framförallt behövt hjälp med hur hon ska äta bra och finna balans i vardagen i största allmänhet.
– Nu slänger jag inte i mig snabbmat i bilen sent på kvällarna längre och har lärt mig att säga nej till sådant som jag egentligen inte vill göra, säger hon.

Namn: Carolina Mörk
Ålder: 30 år
Hemort: Strängnäs
Yrke: Administratör
Instagram: carolinamork
Längd: 166 cm
Startvikt: 69,4 kg
Navel: 77,3 cm
Midjemått start: 85,5 cm
Stuss: 112 cm
Målvikt: 60 kg
Kilon att gå ner: -9,4 kg
Viktnedgång vecka 1: -1,7 kg
Viktnedgång vecka 2: -1,2 kg
Viktnedgång vecka 3: -0,7 kg
Viktnedgång vecka 4: +0,5 kg
Aktivera DINA 90 dagar >>HÄR<<

Som vi har skrivit tidigare så älskar Carolina Mörk*, 30, att röra på sig. Hon både promenerar, springer och åker skidor på vintern. Dessutom rider hon mellan sex och sju gånger i veckan. Så träningsglädje har vi inte behövt hjälpa henne att uppbåda. Däremot tycker hon inte att hon har fått de resultat hon har velat ha. Nu har Carolina även köpt ett gymkort och planen är att fokusera på mycket cardiopass men också testa lite nya träningsformer, som styrketräning.
– Som sagt så är jag redan väldigt aktiv, men tydligen på fel sätt. Men kanske gäller det att ha lite is i magen.
Hennes största problem har dock varit att veta hur hon ska äta bra, eftersom hon i princip går hemifrån tidigt på morgnarna och kommer hem först vid niotiden.
– Men kanske hänger det där lite ihop, kanske får jag inte resultat av träningen jag vill ha därför jag inte har hittat rätt sätt att äta, säger hon.

Bli medlem från 179 kr/månad

Småätit godis

Nu har fjärde veckan i utmaningen "Kom i form på 90 dagar med Mårten och Wellobe" gått och vi frågar om hon har känt någon skillnad.
– Ja, de första två veckorna var absolut enklast både vad gäller maten och motionen. De andra två veckorna har jag varit iväg på dressyrtävlingar och suttit som domare. Och de har pågått i fyra-fem timmar. Och även om jag vet att det inte är ok så har jag då småätit – godis. I små mängder, men ändå. Och det är klart att det har visat sig på vågen också.

Har börjat äta frukost

Tidigare drack Carolina även 2 liter Coca cola Zero varje dag, eftersom hon såg det som ett sätt att hålla ner sötsuget. Nu har hon förstått att det kanske är tvärtom, att det snarare upprätthåller det. Framförallt har hon lärt sig att försöka hålla en mer regelbunden måltidsordning. Innan väntade hon med frukost tills hon kom till jobbet. Sedan åt hon lunch och på eftermiddagen blev det en massa småätande. Därpå åkte hon till stallet och köpte med snabbmat hem som hon åt i bilen på väg hem.
– Nu, efter coachning från Mårten, har jag börjat äta frukost redan runt sju-åtta. Sedan äter jag ett mellanmål innan och efter lunch. Den stora skillnaden är att Mårten ha tipsat mig om att dela upp min middag, så nu äter jag första halvan runt sex och andra när jag kommer hem på kvällen. Det har fått mig att må mycket bättre.
Behöver du också gå ner några kilon? Kolla >>HÄR<<

Läs även övriga deltagares historier

- Ingela Laméus, 37
- Joacim Rahm, 43
- Towe Sävenmark, 44
- Stefan Hansius, 55

* Eftersom vi på Wellobe vill visa att allting inte alltid måste handla om att räkna siffrorna på vågen har vi valt ut Carolina som en av årets hemmadeltagare i utmaningen “Kom i form på 90 dagar med Mårten och Wellobe”. Carolina har alltså inte i första hand tagits med för att hon behöver gå ner i vikt. Däremot förstår hon inte varför hon inte får de resultat de vill ha av sin träning, samtidigt som hon kämpar med att hitta en regelbunden måltidsordning.

Gå ner i vikt parallellt med våra utmanare och nå din målvikt till sommaren.
Aktivera DINA 90 dagar >>HÄR<<

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg