Josefine tipsar

Josefines lista med smarta byten:

* Vit pasta – fullkornspasta men ännu hellre bönpasta (finns även som lasagneplattor).

* Vitt ris – fullkornsris, råris eller matvete, mathavre, matkorn.

* Falukorv – välj en nyckelhålsmärkt med hög kötthalt eller testa kycklingkorv.

* Färdiga köttbullar – gör egna och slipp tillsatser. Det går fortare än man tror och blir så mycket bättre.

* Limpmacka – välj grovt danskt rågbröd eller knäckebröd.

* Ost (som pålägg) – kalkon eller kyckling.

* Ost (i mat) – keso.

* Hamburgare – gör egen, ta halva brödet och skippa pommes och dressing.

Och sist men inte minst: Ös på med grönsaker. Fyller man halva tallriken med grönsaker och rotfrukter till både lunch och middag är man nästan i mål.

Se till att alltid ha hemma:

* Havregryn (perfekt till gröt eller i smoothie)

* Ägg (håller sig fräscha långt efter att bäst-före-datumet gått ut)

* Frysta bär

* Frysta grönsaker

* Morötter (klarar sig länge i kylen)

* Kycklingfilé i frysen

* Röda linser (behöver inte blötläggas)

* Krossade tomater

* Knäckebröd

* Quinoa (går snabbt att laga)

* Köttfärs (i platta paket i frysen för att tina snabbt)

<< Tillbaka

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här