Marcus Järvinen

Kom i form på 90 dagar

Ät rätt, motionera mer och skapa balans.
Så ska du göra för att komma i form på 90 dagar.
– Det gäller bara att anpassa programmet efter dina förutsättningar, säger Mårten Nylén, träningsexpert på Wellobe.

För att göra en livsstilsförändring är det viktigt att se över alla bitar i livet och försöka åstadkomma en bra balans. Då kan man tänka sig livet som ett bord med fyra ben. Ett representerar kosten, ett motionen, ett stressen och ett sömnen.
– Kanske klarar man att ett ben går sönder, men får man problem med två eller fler ben så rasar tillslut hela bordet. Tänk därför igenom hur du har det. Vad äter du? Hur mycket rör du på dig? Känner du dig ofta stressad och sover du tillräckligt? Ofta hänger problemen ihop. Äter du bättre kommer du till exempel orka träna mer. Och tränar du kommer du att må fysiskt bättre och därmed sova bättre, förklarar Mårten Nylén.
Det här får du i utmaningen

* Ett temamail i veckan i 13 veckor

* Regelbundna kostråd

* 7 kaloriberäknade recept i veckan

* Regelbundna träningstips

* Ett individanpassat träningsprogram utvecklat av Mårten Nylén

* Inspirerande artiklar om mat, motion och motivation

* Tips, råd och inspiration ifrån andra deltagare i vår slutna Facebook-grupp
Så går du med

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här