Getty images

Kom i form på 4 veckor - vecka 3

TIPS! Som medlem i Wellobe* kan du logga all mat och motion för att se hur många kalorier du har ätit och gjort av med.

Bli medlem >>HÄR<<

Vecka 3

MÅNDAG
* Motivation
Se tillbaka och känn efter hur snabbt dina två första veckor gick. Visualisera hur det kommer kännas efter fyra veckor och vad du vill befinna dig då. Är du fortfarande på väg i riktning mot ditt mål? Fortsätt i så fall framåt. Behöver du justera det? Gör det då, men sluta inte. Fortsätt hela vägen in i mål.

* Mat
Den här veckan går i grönsakernas tecken. Dags att prova några nya varianter! Ett större utbud gör att du lättare får i dig tillräckligt.

* Motion
Logga in som medlem, gå till träningsprogram och gör övningarna för vecka 3.

TISDAG
* Motion
Skippa hissar hela dagen och ta trapporna, eller ta en rask promenad i 30 minuter.

ONSDAG
* Mat
Byt ut alla feta mejeriprodukter och satsa på färska kryddor som smaksättning istället.

* Motion
Logga in som medlem, gå till träningsprogram och gör övningarna för vecka 3.

TORSDAG
* Motion
Lämna bilen/cykeln hemma och gå och storhandla. Matkassarna kommer ge dig lite extra styrketräning på vägen hem.


FREDAG
* Mat
Upprepa uppgiften med en måltidsplan. Ladda även upp med grönsaker, frukt och bär, för att inte frestas av godis och snacks. Är som de är eller med dip.

* Motion
Logga in som medlem, gå till träningsprogram och gör övningarna för vecka 3.

LÖRDAG & SÖNDAG
* Motivation
Stanna upp, reflektera och beröm dig själv. Titta i backspegeln och plocka fram känslan du känner efter ett genomfört träningspass, för den är oslagbar. Fokusera framåt och tänk på att varje steg räknas!

* Motion
Ta en rask promenad på 30 minuter. Gärna tillsammans med en god vän eller en ljudbok som sällskap – en perfekt helgaktivitet!

Gå vidare till
>>Vecka 4

Gå tillbaka till
>>Vecka 1
>>Vecka 2

Det här får du som medlem

  • En mobilapp och loggbok som räknar alla dina kalorier
  • Ett rekommenderat kaloriintag per dag
  • Dina personliga framsteg i grafer och diagram
  • Planerade veckomenyer med kostscheman
  • En bank med tusentals kaloriberäknade recept
  • Tillgång till alla våra träningsprogram för online-träning
  • Tips, råd och stöd av några av Sveriges ledande hälsoexperter
  • Ett välbesökt medlemsforum med andra likasinnade
  • Ett medlemsmagasin med fokus på mat, motion och motivation

Varmt välkommen till oss!

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här