COLOURBOX

Kickstarta din viktresa nu

Wellobe hjälper dig komma i form.

Har den goda maten satt sina spår? Wellobe hjälper dig att komma i form. Här ger träningscoach Shirin Djavidi och kostrådgivare Josefine Jonasson, sina bästa knep på hur du kickstartar din viktminskning.

1. Vill du gå ner 1 kg i veckan? Då behöver du antagligen ligga på ett energiintag runt 1300 kalorier. Går du med i Wellobe får du uträknat hur mycket kalorier just du ska äta utifrån din kropp och ditt mål.

2. Testa en träning där du får snabba resultat. Löpträning, simning och squash är träningsformer som alla ger fantastiska resultat på kort tid.

3. Byt ut en stor tallrik och använd istället små tallrikar när du äter – ett enkelt men effektivt knep för att gå ner i vikt.

4. Ät så ren mat som möjligt. En middag kan bestå av ett kycklingbröst, en grillad majskolv och en avokadosallad. Skippa grytor, röror, dressingar och såser som ofta innehåller många kalorier.

5. Om bantningsmetoder lockar för att få snabba resultat, tänk på att man ofta går upp mer i vikt efter att man slutat med bantningen.

6. Skippa söta drycker som läsk, juice och saft. Drick kolsyrat vatten eller vanligt vatten istället.

7. Tänk på att små förändringar ger stora resultat. Att skippa bullen till fikat och att ta trapporna istället för hissen kommer resultera i minus på vågen. Var så säker!

Gå ner 1 kilo i veckan. Gå med i Wellobe!

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här