Juliana Wiklund

God, söt och smal frukost med få kalorier för dig som vill gå ner i vikt

Frukost, brunch, lunch, mellanmål eller kvällsmat. Gröt är både gott, nyttigt och mättande. Här är ett recept på under 200 kalorier för dig som vill gå ner i vikt.

Fruktgröt (1 port)

Antal kalorier: 168 kcal
Tillagningstid: 15 min

Så här gör du

1) Koka upp gryn, vatten, russin, torkade tranbär och salt i en kastrull.
2) Skiva bananen och papayan och lägg ner hälften av frukten i gröten. Låt koka i fem minuter.
3) Häll upp allting i en skål och toppa med den resterande frukten.
4) Servera med en 1 dl mjölk.
Få FRI tillgång till alla våra tusentals recept som medlem

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här