Detta är ett kollage

10 vinteraktiviteter – som bränner fett

Behöver du bränna bort all fet julmat? Varför inte då kombinera nytta med nöje? Det finns många aktiviteter som gör att du både kan umgås med nära och kära – samtidigt som du bränner fett.

Även fritidsaktiviteter kan hjälpa dig gå ner i vikt. För även om du inte tänker på det aktiveras din förbränning så fort du rör på dig. Ta till exempel pulka-, skridsko- och skidåkning. Vem blir inte svettig efter ett sådant pass med ett gäng energistinna barn?
Nedan ser du en lista på fler exempel. (OBS! Exemplen är beräknade på en 170 centimeter lång kvinna som väger 70 kg, som rör sig på medelintensiv nivå i 30 minuter.)
1. Gå, springa och leka med barnen 106 kcal
2. Skridskor 208 kcal
3. Ishockey 242 kcal
4. Konståkning 446 kcal
5. Skidor, längd 395 kcal
6. Skidor, slalom (lätt) 116 kcal
7. Skidåkning, störtlopp 242 kcal
8. Bergsvandring (packning 9 – 19 kg) 242 kcal
9. Skotta snö 174 kcal
10. Stavgång 207 kcal

Vill du ha mer tips på hur du ska gå ner i vikt? Kolla här

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här