Shirin svarar

Hur kan jag träna om jag inte har tillgång till ett gym eller om jag inte har tid att ta mig till ett gym?

Det finns inget som säger att gymmet är lösningen på all träning. Tvärtom.
Gör den träningen som blir av och om den blir hemma i ditt vardagsrum, så är det toppen. Låna till exempel barnens hopprep för uppvärmning några minuter. Sen kan du enkelt ”bygga” ditt eget gym hemma iform av cirkelträning. Bestäm dig för att träna cirka tre dagar i veckan. Och för varje gång byter du ut övningarna. Låt fantasin flöda. En gång kanske du kör armhävningar, knäböj, situps, tricepspress mot köksstolen och jump n jacks för att sen byta ut några övningar nästa gång. Träna 1 minut på varje station, 15 sekunder vila för att göra dig redo för nästa övning mellan varje. Och sen kan du vila 2 minuter när du kört igenom ett helt varv, innan du ger dig på varv nummer två.
Du kan också beställa hem träningsfilmer. På helgen kan du ta med barnen ut. De kan cykla och du kan promenera/springa.

<< Tillbaka

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här

Vi skyddar dina personuppgifter

Wellobe är en del av Schibsted Sverige som ansvarar för hanteringen av din data. Schibsted Sverige skyddar dina personuppgifter och arbetar aktivt för att du ska få en så bra upplevelse i våra produkter som möjligt.

Mer information