Juliana Wiklund

Lyxig men smal helgbrunch

En stabil frukost både minskar suget och jämnar ut förbränningen.
Rivstarta därför dagen med någonting riktigt gott.
Här är ett brunchrecept, som vanligt med alla kalorier inräknade.

Bananplättar (2 port)

Antal kalorier: 220 kcal/port

Så här gör du

1. Mixa alla ingredienserna (förutom smöret, bären och apelsinen) till en jämn smet.
2. Hetta upp en plättlagg med smör och fördela smeten. Grädda plättarna några minuter på varje sida på medelvärme.
3. Servera med en klick Kesella, bär och blodapelsin.

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här