Shirin svarar

Hur kan jag bli av med min mjuka mage?

Det finns egentligen bara några grundregler. Håll koll på vad du äter. Få inte i dig mer än ditt rekommenderade dagsintag och träna regelbundet och varierat. Kondition och styrka.
Känner du att det inte händer något med träningen, gör något nytt, träna lite tuffare, utmana din bekvämlighetszon, testa en ny träningsform. Variera så mycket du kan. Och lägg extra fokus på magen i allt du gör. Och tänk på att det inte bara är situps som tränar magen. De allra flesta övningar som involverar flera muskelgrupper, aktiverar även magen. Till exempel utfall med armarna uppåt eller armhävningar.
Satsa också på träning som tränar de små superviktiga inre musklerna, som yoga och pilates.
Har du fött barn? Var då noga med att inte börja träna för hårt för tidigt efter förlossningen. Avvakta tills du fått klartecken från din barnmorska.

<< Tillbaka

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här