Magnus Liam Karlsson/Colourbox

Samla hjärtslag på alla hjärtans dag

Visst är dina nära och kära viktiga.
Men för att kunna vara ditt bästa jag för dem, kan du behöva satsa på dig själv först.
Här är träningsexperten Leila Söderholms bästa alla hjärtans dag-tips.

Hur många gånger per dag kan du få upp pulsen? Ta tillfället i akt på alla hjärtans dag och utmana dig själv: Se hur många gånger du kan höja din puls under dagen. Varje gång den ökar får hjärtat och lungorna jobba lite extra, vilket i sin tur ökar den totala förbränningen.

– Det kan räcka med 20 snabba höga knän, 20 snabba benböj, 10 snabba trappsteg eller en liten rusch i korridoren. På så vis får du upp pulsen flera gånger per dag utan att behöva byta om eller gå till gymmet, säger Leila Söderholm.

Är du eller vill bli medlem i Wellobe?
Då får du Leilas smarta pulsträningsprogram –
helt kostnadsfritt

Skapar en känsla av kontroll

Att lägga in en pulshöjare ett par gånger varje dag kan både förbättra konditionen och se till att den bibehålls.
– Känslan av att ta chansen när du har den är dessutom underbar och kan få dig att känna att du har mer kontroll. Och då blir det i förlängningen också lättare att göra bra val vad gäller din kosthållning. Mitt bästa alla hjärtans dag-tips är därför att samla hjärtslag varje dag och alltså höja din puls så ofta du bara kan. Lycka till!
Vill du ha fler tips och råd på hur du ska röra på dig för att må så bra som möjligt? Bli medlem i Wellobe här

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här