Juliana Wiklund

Dagens middagstips: Renskav eller kyckling

Avsluta dagen med någonting riktigt gott.
Kanske traditionellt svenskt eller varför inte asiatiskt?
Här är två supergoda höstrecept, som vanligt med alla kalorier inräknade.

Renskavsgryta med champinjoner och lingon (2 port)

Antal kalorier: 260 kcal
Tillagningstid: 20 min

Så här gör du

1) Hetta upp en stekpanna med smör och bryn renskaven i cirka tre till fyra minuter.
2) Finhacka vitlöken, skala och strimla löken, och skiva champinjonerna.
3) Lägg ner allting i stekpannan och tillsätt Ketjap manis. Smaka av med salt och peppar.
4) Avsluta med att strö över färsk timjan och frysta lingon.
5) Servera med hyvlad squash och morot.

Kycklingwok med sjögräsnudlar (2 port)

Antal kalorier: 191 kcal
Tillagningstid: 30 min

Så här gör du

1) Strimla kycklingen och skala och finhacka vitlöken.
2) Hetta upp en stekpanna eller en wok med lite olja, och woka sedan kycklingen, vitlöken och ingefäran någon minut. Smaksätt med salt, peppar, Ketjap manis, soja och Sweet chilisås.
3) Tillsätt wokgrönsakerna och stek några minuter till.
4) Blanda ner sjögräsnudlar och lägg upp på tallrikar.
5) Strö på hackad färsk koriander och dekorera med en limeklyfta.
Vill du ha fler goda recept – med alla kalorier inräknade? Läs mer här

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här