Marcus Järvinen.

Värm upp med Leila

Att värma upp minskar risken för att du sträcker eller skadar dig.
Dessutom förbereder det kroppen för vad som komma skall.
Nedan följer ett par bra övningar för att mjuka upp leder och muskler.
Jobba i ett lugnt tempo och gör 10 repetitioner av varje övning, i två varv.
Lycka till!
//Leila

1. Korta utfallssteg fram och tillbaka
Gör så här: En lätt benböjning fram och tillbaka tio gånger. Använd samma ben i en flödande rörelse utan stopp. Upprepa tio gånger och byt sedan ben.

2. Nudda tårna och sträck ut
Gör så här: Luta dig försiktigt framåt och nudda dina tår. Sträck sedan upp armarna mot himlen. Når du inte ända ner? Ingen fara, gå så långt du kan bara.

3. Utfall åt sidan
Gör så här: Låga utfallssteg åt sidan. Använd varannat ben.

4. Vattenslangen
Gör så här: Rikta handflatorna mot varandra, luta dig åt ena sidan och känn hur det sträcker på andra sidan av kroppen. Gör varannan sida.

5. Pressa kudde
Gör så här: Det måste inte vara en kudde, det kan även vara en tröja, filt eller dylikt. Pressa ihop föremålet hårt mellan händerna – det aktiverar hela överkroppen, inklusive magen. Den här övningen gör du i 30 sekunder i stället för 10 repitetioner.

Gå tillbaka till mitt träningsprogram
Vecka 1
Vecka 2
Vecka 3
Vecka 4
Gå tillbaka till 30-dagarsprogrammet
Vecka 1
Vecka 2
Vecka 3
Vecka 4

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här