MALTE DANIELSSON

Helgmaten som gör kroppen glad

En rad nya GI-recept signerade Ulrika Davidsson ligger nu i vår receptdatabas, speciellt framtagna för dig som vill gå ner i vikt.

Grunden i recepten är kött, fisk, skaldjur, ägg, mjölkprodukter och grönsaker. Vanlig pasta och ris har bytts ut mot fullkornspasta, quinoa och andra varianter med lågt GI-värde.

Allt socker och snabba kolhydrater har utesluts.

Bakom recepten står kostrådgivaren och kokboksförfattaren Ulrika Davidsson som för Wellobes räkning sett till att recepten utöver ett lågt GI-värde, även håller nere på kalorierna.

Börja botanisera bland godsakerna på en gång, så hittar du säkert flera blivande favoriter.

Glykemiskt Index (GI)

Alla livsmedel har ett GI-värde. Det är ett mått på hur mycket de påverkar ditt blodsocker. Livsmedel med högt GI-värde gör att ditt blodsocker stiger snabbt, medan mat med lågt GI-värde ger ett lägre och stabilare värde.

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här