Maria Annas/ Ordfront förlag

Ät mer vegetariskt

Mustiga linsgrytor, värmande grönsakssoppor och rotfruktsgratänger i ugnen.
Det finns många anledningar till att testa att laga lite mer vegetarisk mat.
– Det finns så mycket god mat som är vegetarisk, den är dessutom ofta klimatsmart och hälsosam. Den som äter mycket grönsaker, frukt, baljväxter och annan mat från växtriket löper till exempel lägre risk för högt blodtryck, hjärt- och kärlsjukdom, vissa cancerformer, säger Sara Ask dietist och en av författarna till de vegetariska kokböckerna ”Mera Vego” och ”Ännu Mera Vego”.

Redan medlem? Logga in för att läsa hela artikeln.

JUST NU: En månad på köpet!

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här