Jimmy Wixström

Gå bort 10 kilo – på 8 veckor

Endast några minuters promenad om dagen räcker.
Det ökar både ork, koncentration, glädje – och förbränning.
– Med mitt enkla promenadprogram kan du gå ner 10 kilo innan årets slut, säger Leila Söderholm, motivationsexpert på Wellobe.

Få tillgång till programmet direkt – som medlem
Bryt stillasittandet men skippa dyra gymkort och folkfyllda träningsanläggningar. Satsa istället på en frisk, stark och skön höst och vinter ute i friska luften, i närheten av jobbet eller hemmet.
– Forskning visar att promenader kan förbättra konditionen med upp till 30 procent på 8 veckor, vilket i sin tur gör det lättare för kroppen att bränna fett. Blir du dessutom medlem i Wellobe och ser över din kost vågar jag lova helt nya, fina hälsovinster på väldigt kort tid. Som medlem i Wellobe kan du gå ner ett kilo i veckan i vikt. I början går många ner ännu mer, då man förlorar mycket vätska. Att promenera när du vill gå ner i vikt eller bara hålla kropp och knopp i trim är dessutom lätt, kräver vare sig förberedelse eller utrustning, och är skonsammare än löpning. Allt du behöver göra är att dra på ett par sköna skor och ta dig utanför dörren. Det brukar de flesta lösa, säger Leila Söderholm.

Bli medlem från 179 kr/månad

5 fördelar med promenader

1. Kan göras var du än är
Citymiljö, industriområde, skog eller landsbygd spelar ingen roll. Är det dåligt väder kan du testa ett löpband eller en crosstrainer som omväxling. Det här programmet kan genomföras var som helst.

2. Aktiverar både kropp och knopp
Räta på överkroppen och pendla med armarna för att aktivera mage och rygg. En stark, rak hållning signalerar till hjärnan att allt är okej. Att vara fysiskt aktiv och pressa upp pulsen ger dessutom bättre minne och hjälper din hjärna bilda fler hjärnceller.

3. Sänker din stressnivå
Höga nivåer att stresshormonet kortisol gör att din kropp lagrar fett, vilket försvårar en eventuell viktnedgång. Bara 20 minuters promenad aktiverar dock kroppens belöningssystem och skapar en hormoncocktail av välbefinnande och lugn och ro.

Starta dina 8 veckor >>HÄR<<

4. Gör dig både piggare och mer koncentrerad
Forskning visar att promenader kan förbättra konditionen med upp till 30 procent på bara 8 veckor. Så följer du det här promenadprogrammet kommer du troligtvis att känna dig både piggare, gladare, mer kreativ och mer koncentrerad.

5. Kost
Är ditt mål att gå ner i vikt är det bra att även se över kosten. Ät exempelvis mat med protein, näring och hög mättnad men lite energi, och välj frukt och grönt i regnbågens olika färger. Utmana dig själv och skippa godis, chips och bakverk fram till jul. Drick endast vatten som törstsläckare och gör en matplan för veckan med hjälp av storkok och matlådor. Att ligga steget före är guld värt.

Mer om programmet

  • Period: 8 veckor
  • Upplägg: Komplett promenadsschema med konkreta uppgifter mån-sön för att få ut mesta möjliga av dina motionsrundor. Innehåller även motivationstips och pepp, samt en särskild utmaning för att mäta din personliga utveckling. Passar alla – oavsett grundkondition.

Redan medlem? Starta dina 8 veckor >>HÄR<<

Detta är Leila Söderholm
Leila Söderholm är föreläsare, inspiratör och hälsoexpert, flitigt anlitad av företag, magasin, hälsosajter och TV. Med sin smittande energi har hon inspirerat tusentals människor. Hon är 100 procent energi och använder humor och igenkänning för att nå fram, aldrig pekpinnar.

Det här får du som medlem

  • En kostplan
  • En loggbok och mobilapp som håller koll på alla kalorier in och ut
  • En bank med tusentals kaloriberäknade recept
  • Dina framsteg i grafer och tabeller
  • Tips, råd och stöd av några av Sveriges ledande hälsoexperter
  • Ett välbesökt medlemsforum med andra likasinnade
  • Tillgång till alla våra träningsprogram

Varmt välkommen till oss!

Följ oss för mer inspiration
Leila på Instagram
Wellobe på Facebook
Wellobe på Instagram

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg