Kom i form med oss

Nybörjare, van motionär, eller bara pepp på nya utmaningar?
Här är alla våra träningsprogram – exklusivt framtagna för dig som medlem.
Du når dem även i vår mobilapp – och kan träna var du vill och när du vill.

90 dagar med Mårten Nylén

Skapa balans med träning, kost, stress och sömn
Ett av våra mest populära program, som pågår i 13 veckor. Innehåller konkreta tips och behövlig pepp, varierande träningsprogram och handfasta övningar. Allt för att hjälpa dig nå dina hälsomål.

Starta dina 90 dagar

Kom i form – med stavgång

Stavgångsprogram med Leila Söderholm
Du aktiverar flera stora muskelgrupper, höjer pulsen mer än vid vanliga promenader och får en bättre kondition. Få koll på tekniken med Leilas hjälp och kom igång direkt!

Upplägg: Ett 4 veckor långt promenadsschema med konkreta uppgifter måndag till söndag. Innan du börjar får du lära dig allt om hur du använder stavarna för maximal effekt!

Läs mer här

Lär dig crawla – med Alshammar

Simprogram med filminstruktioner
Med åtta moment får du lära dig crawl från grunden, tillsammans med den flerfaldiga världsmästaren Therese Alshammar. Simning tränar både muskler och kondition, är mer skonsam än andra typer av träning och passar för alla åldrar.

Upplägg: Ett fåtal förberedande övningar på land, resten i vatten.

Bonus: Ett skräddarsytt pass när du lärt dig övningarna.

Gå till programmet

Gå dig i form – på 8 veckor

Nytt promenadprogram med Leila Söderholm
Skippa dyra gymkort och träningsanläggningar. Satsa istället på en frisk, stark och skön höst ute i friska luften.

Upplägg: Ett 8 veckor långt promenadsschema med konkreta uppgifter mån-sön för att få ut mesta möjliga av dina motionsrundor. Innehåller även motivationstips och pepp, samt en särskild utmaning för att mäta din personliga utveckling. Passar alla – oavsett grundkondition.

Starta här

Tidigare livepass – gör dem i efterhand

Onlineträning med Wellobe och Trime
Under 2021 erbjöd Wellobe, i samarbete med Trime, livesända träningspass online. Övningarnas fokus varierar, men vi utgår från egen kroppsvikt så allt du behöver är en dator eller telefon för att streama passet.

Vi genomförde sex pass och du kan ta del av alla i efterhand, se nedan.

Du hittar alla pass HÄR

Stark och frisk med Mårten Nylén

Onlineprogram med filmer
Du sätter individudella mål och utgår helt ifrån egen förmåga, men under vägledning.

Period: 4 veckor

Träningsform: Enkla, men smarta cirkelövningar

Upplägg: Totalt 4 cirklar med 4 nya övningar varje vecka

Antal träningstillfällen: 2-3 ggr/veckan i minst 10 min

Kom igång

Kom i form – på en månad

Vill du hålla dig friskare, starkare och i god form?
Investera 30 dagar i din hälsa med vårt Mat-, Motivations- och Motionschema. Med det här upplägget kan du nå just dina hälsomål från hemmet – utan gymkort eller gruppträningsklasser. Våra erfarna hälsoexperter hjälper dig hela vägen.

Starta här

Träna utomhus – med Mårten Nylén

Kombinera din promenad eller joggingtur med ett skönt styrkepass
Här visar Mårten Nylén ett effektivt pass som enkelt går att anpassa efter just dina förutsättningar. Inget utegym i närheten? Var inte orolig. De flesta övningarna går utmärkt att utföra ändå.

Antal övningar: 10 st

Antal repetitioner: Minst 10–15 med en kort vila mellan varje övning

Antal varv: 3–5 varv med 1 minuts vila mellan varje varv

Antal träningstillfällen: 2-3 ggr/veckan, gärna i kombination med promenad, cykel eller en löprundor

Gå till programmet

Cirkelträning med Mårten Nylén

Svårt att komma igång med träningen?
Upplägget "Smart träning" utgår från dig och dina förutsättningar. Enkla övningar i tre nivåer som höjer pulsen och bygger styrka ifrån grunden. Det enda som behövs är 15 minuter 3 gånger i veckan.

Gå till ”Smart träning”

Fler program med Mårten

Fokusprogram för mage/rygg + rumpa/lår + rörlighet/stretch
För dig som vill lägga extra fokus på ett specifikt område. Finns som Bas, Medel och Tuff som utmärkt komplement till "Smart träning".

10 övningar för dig med begränsad rörlighet
Jobba smart med de rörelser som passar dig så kommer de förhoppningsvis att hjälpa dig att nå just dina målsättningar.

Föreläsningsserier i 4 delar
Utdrag ifrån succéturnén "Det sitter i leendet". Låt dig inspireras, få råd och praktiska verktyg direkt av Mårten.

Gummibandsträning med Leila Söderholm

Jobba med rumpan, låren, hjärtat och lungorna.
Otroligt bra och enkla övningar som ger enormt bra effekt.
Gå till programmet

Mer träning med Leila

Gå dig i form – på 4 veckor
Ett långvarigt stillasittande ökar risken för en mängd sjukdomar. Med Leilas enkla promenadprogram kan du minska de riskerna avsevärt – och gå ner i vikt. 30 minuter om dagen är allt som krävs.

Lär dig springa – på 8 veckor
Lufsa 1 km, trippa och gå 2 km samt spränger gränserna vid 3 km. Går det för snabbt fram backar du bara tillbaka en vecka.
Antal träningstillfällen: 3 ggr/veckan.

Styrka to go
Ett part korta pass i veckan – med Leilas smarta träningsarmband. Ta på det redan på morgonen så registrerar din hjärna det som en trigger som förbereder hjärnan på vad som ska hända...!

Träna hemma med barnen
Svårt att få tid för gymmet? Ingen fara. Förvandla träningen till en rolig lek som hela familjen kan vara med på.

Gör städningen till ett träningspass
Dammsuga, moppa och tvätta fönster. Oavsett vad du behöver göra kan du enkelt förvandla dina tråkiga uppgifter till ett riktigt bra motionspass.

Träna hemma – med en kudde
Lockar soffan mer än träning? Ta vad du har till hands. Det enda du behöver är en soffkudde och 10 minuter.

Kom igång efter semestern
Är kroppen svårstartad efter semestern? Prova Leila Söderholms busenkla kom-igång-pass med 5 enkla övningar.

Fler program

Löparskola med Shirin Djavidi

Vill du bli en löpare eller bara fila till din löpteknik?
Ett 6 veckor långt program med tekniktips och instruktioner. Det enda du behöver göra är att välja nivå, sedan är det bara att ge sig ut.

Gå till programmet

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din längd, vikt och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan nå din idealvikt. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här