Colourbox

Hur kommer jag i form snabbt till mitt bröllop?

Hej!

Shirin Djavidi: Hej, tack för ditt mejl och grattis i förskott. Jag gissar på att du har en hel del att tänka på nu. Mitt råd till dig är därför att försöka vara nöjd som du är, vad som än händer med viktnedgången. Sikta i stället på att träna för att må bra och lägg vågen åt sidan en stund. Din blivande man älskar dig som du är och du har rätt höga mål på kort tid.

Ditt träningsschema skulle kunna se ut ungefär såhär: Öka dina löparpass till tre gånger i veckan och försök att springa minst tre till fem kilometer varje gång. De dagar du inte springer kan du ta raska promenader på minst 30 minuter.
 

Prova även cirka 15 minuters hemmaträning två gånger i veckan. Gör förslagsvis ett eget cirkelpass hemma med hjälp av din fantasi. Utfall, knäböj, armhävningar, tricepspress, rygglyft, situps (raka och sneda), hopprep med mera. Gör allt du kan komma på.

Lycka till nu och ta hand om dig!
Vad är Wellobe? Läs mer här

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg