Getty images.

Kom i form på 4 veckor - vecka 2

TIPS! Som medlem i Wellobe* kan du logga all mat och motion för att se hur många kalorier du har ätit och gjort av med. Bli medlem >>HÄR<<

Vecka 2

MÅNDAG
* Motivation
Gick din första vecka som på räls? Njut i så fall och fira framgången genom att lyfta din prestation och ösa beröm över dig själv! Kändes det tvärtom tungt kan du testa att göra någonting annorlunda, som att byta ut allt onyttigt i kylen mot mer nyttiga alternativ. Hoppade du över något träningspass? Prova att träna på en annan tid och identifiera dina hinder. Vad var det egentligen som gjorde att du avstod och vad kan du göra för att förhindra att du hamnar i samma situation igen?

* Mat

Dricker du dina kalorier? Testa att välja vanligt vatten istället. Smaksatt, med bubblor eller helt naturligt. Det viktiga är att du inte stjälper i dig socker och energi.

* Motion
Gå till träningsprogrammet >>HÄR<< och gör övningarna för vecka 2.
TISDAG
* Motion
Parkera bilen eller hoppas av bussen eller tåget tidigare och ta en ”omväg” till jobbet. Frisk luft och dagsljus kommer göra dig piggare.

ONSDAG
* Mat
Öva den här veckan på att fylla halva tallriken med grönsaker och rotfrukter, både till lunch och middag. Det ger inte bara näring, utan begränsar mängden mat.

* Motion
Gå till träningsprogrammet >>HÄR<< och gör övningarna för vecka 2.

TORSDAG
* Motion
Sätt på några av dina favoritlåtar hemma och fuldansa.
FREDAG
* Mat
Upprepa förra onsdagens uppgift, med en måltidsplan inför kommande vecka.

* Motion
Gå till träningsprogrammet >>HÄR<< och gör övningarna för vecka 2.
LÖRDAG & SÖNDAG
* Motivation
Vad har fungerat bra? Vad har varit svårt? Har du provat nya sätt att hantera det som har varit krångligt? Är du fortfarande på väg i riktning mot ditt mål?

Utvärdera! Fortsätt framåt – ett steg i taget.

* Motion
Ta en rask promenad på 30 minuter. Gärna tillsammans med en god vän eller ljudbok – en perfekt helgaktivitet!

Gå vidare till
>>Vecka 3

Gå tillbaka till
>>Vecka 1
Det här får du som medlem

* En individuell kostplan
* En loggbok och mobilapp som håller koll på alla kalorier in och ut
* En bank med tusentals kaloriberäknade recept
* Träningsprogram och filmer
* Dina framsteg i grafer och tabeller
* Tips, råd och stöd av några av Sveriges ledande hälsoexperter
* Ett välbesökt medlemsforum med andra likasinnade
Varmt välkommen till oss!

Följ oss för mer inspiration
Wellobe på Facebook
Wellobe på Instagram

Bli medlem >>HÄR<<

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här