Lista på nyttiga snacks

Sugen på något gott men vill inte äta för onyttigt?
Här listar vi nyttiga snacks som du kan ta till om suget blir stort.

Strunta i chips och godis och satsa på nyttigare snacks i helgen. Din kropp kommer må mycket bättre och du kommer definitivt känna dig fräschare och piggare än om du sätter i dig en påse ostbågar framför TV:n. Ett enkelt tips är att skära upp en massa saftiga grönsaker som paprika, selleri och gurka och rör ihop en kalorisnål dipp eller byt ut chipsen mot en skål popcorn.

Nå din drömvikt med oss!

Nyttiga snacks

Här listar vi exempel på snacks som innehåller mindre kalorier och som kan vara bra att ta till om suget på sött eller salt blir för stort.

  • 100 gram popcorn, OLW 440 kcal.( En hel påse innehåller 65 gram)
  • Riskakor med smak cirka 450 kalorier per 100 gram( beroende på smak och fabrikat) En riskaka innehåller cirka 45 kalorier
  • Salta pinnar, 380 kcal per 100 gram(Eldorado)
  • Gurkstavar, 100 gram 14 kcal
  • Morotsstavar, 100 gram 45 kcal
  • Blomkål, 100 gram 28 kcal
  • Godis med lägre kaloriinnehåll, 100 gram 170 kcal( Tweek salty salute)
  • Mango, 100 gram 66 kcal
  • Jordgubbar, 100 gram 41 kcal
  • Smaksatt keso Annans passion, 100 gram 110 kcal

Nyfiken på hur mycket kalorier ditt favoritsnacks innehåller? Bli medlem i Wellobe och kolla i vår livsmedelsdatabas!

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här