Detta är ett kollage

10 knep för att förbränna mer – till vardags

Tajta träningskläder och dyra gym kan skrämma slag på vem som helst. Men låt inte det avskräcka dig, det finns faktiskt andra vägar att gå. Här är några tips på hur du ökar förbränningen även till vardags.

OBS! Exemplen är beräknade på en 178 centimeter lång man på 100 kilo och en 168 centimeter lång kvinna på 90 kilo, på medelintensiv nivå i 30 minuter. I slutändan beror förbränningen dock på just din vikt, längd och dagsform.
* Powerwalk 206/190 kcal
* Powerwalk med stavar 311/285 kcal
* Powerwalk med barnvagn 226/208 kcal
* Powerwalk på ojämn mark (som t ex i skog) 206/190
* Löpning (8 km/h) 456/415 kcal
* Cykling 316/289 kcal
* Gå uppför trappor 396/361 kcal
* Gå nerför trappor 106/100
* Stå upp och jobba (det kan öka förbränningen med 300 procent)
* Gå, springa och leka med barn 156/145 kcal
Vill du ha fler tips på hur du ska gå ner i vikt? Få snabb hjälp här

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här