PRIVAT. Ingela Laméus mål i "90 dagar med Mårten Nylén" var att komma i sin bröllopsklänning till sommaren.

”Så åt jag under mina 90 dagar”

Hej‚
mitt namn är Ingela Laméus. Jag var en av deltagarna i "90 dagar med Mårten Nylén" våren 2018 och gick ner 21 kilo och 25 centimeter i midjan. Då var mitt mål att komma i min bröllopsklänning. Nu är jag medlemsambassadör och bloggar på Wellobe för att fortsätta inspirera.

Testa samma metod som Ingela

Under mina första 45 dagar i "90 dagar med Mårten Nylén" åt jag 1 300 kilokalorier per dag. Under andra halvan av utmaningen ökade jag till ca 1 450 kilokalorier per dag. De fördelade jag på fem olika mål om dagen: frukost, mellis, lunch, mellis och middag.

Vi hjälper dig att gå ner i vikt!

En dag kunde se ut så här

Frukost (alltid samma): Mild, lätt naturell yoghurt, en klick vaniljkvarg för den goda smakens skull, osockrad müsli samt ev lite linfrön för att få fart på magen.
Mellis: Keso eller kvarg med t ex hallon eller äppelbitar.
Lunch: I bästa fall matlåda från gårdagens middag. Annars min klassiker med keso, körsbärstomater, lite hackad lök samt kyckling- eller kalkonskinka och ibland rivna morötter för att få fler kolhydrater på tallriken. Detta slutligen toppat med några cashewnötter för att öka kalorimängden.

Mellis: En proteinpudding (jag ÄLSKAR Njie ProPud Choklad), kvarg eller liknande som inte fordrade någon form av tillagning eller förberedelse.
Middag: Nio gånger av tio gånger något av Wellobes recept, alternativt en egenkomponerad nyttig variant på en barnfavorit såsom spagetti (ersattes med zucchini) och köttfärssås eller pannkakor (ersattes med kesoplättar till undertecknad). Till middag åt jag f ö aldrig kolhydrater. Min coach Mårten Nylén lärde mig nämligen att kroppen sällan behöver den typen av bränsle så nära sänggående.
Hur mycket kan DU gå ner med samma verktyg?
Jag åt kl 06, 09, 12, 15 och 18, för att inte blodsockret skulle dippa samt för att jag inte skulle hinna bli alltför hungrig innan nästa mål och då överäta. Efter några veckor behövde jag inte längre ha koll på klockan för jag kunde tydligt känna i kroppen när det var dags att fylla på.

Detta tänk har jag återgått till nu och sedan 1,5 månad tillbaka gjort en livsstilsförändring. Egentligen vill jag inte prata så mycket om vikten eftersom jag tycker att det allmänna välbefinnandet är viktigare än siffran på vågen eller måttbandet. Dessutom har jag känt mig som en looser som inte ORKADE vidhålla mitt goda resultat från "90 dagar med Mårten Nylén". Jag var så under isen en period att det enda som betydde något var min soffa och tröstsnask.
Men så för 7 veckor sedan bestämde jag mig att nu var det dags att ta sats från botten och slunga sig upp igen. Så, jag dammade av allt det jag lärt mig, började äta rätt och regelbundet samt återgick till att träna. Resultatet? Minus 10 kilo på exakt 6,5 veckor!
Då har jag ätit god mat var tredje timme (faktum är att jag har ätit MER nu än under min ohälsosamma period då måltiderna alltsomoftast har bytts ut till snask) och tränat 4-5 gånger i veckan. Det har gjort att jag har tappat 10 kg på 6,5 vecka (för att vara exakt) och då ska det tilläggas att jag har haft två helger där jag inte har varit konsekvent.   
 

Varför delar jag med mig av detta då? Jo, för att jag tror att det finns fler där ute som har åstadkommit grymma resultat men därefter fallit tillbaka, eller som kämpar stenhårt med att vidhålla sin nya vikt. Jag vill bara visa att alla kan falla men också vända på den negativa spiralen och ta sig tillbaka igen. Idag är jag i stort sett tillbaka där jag var för 1,5 år sedan och det klappar jag mig på axeln för.
Nå DIN målvikt – med samma verktyg
Namn: Ingela Laméus
Ålder: 38 år
Hemort: Älvkarleby
Yrke: HR-specialist
Instagram: lameus.ingela
Längd: 163 cm
Startvikt: 81,3 kg
Midjemått: 113 cm
Slutvikt: 60,3 kg
Midjemått slut: 88 cm

Följ Ingela för mer tips, råd och inspiration

Nu blir hon medlemsambassadör på Wellobe.
Logga in och gå till hennes blogg

Inte medlem än? Bli det här

Ingela Laméus

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning om du har ett BMI under 20, är sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg
Wellobe är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här