Mårten Nylén/Privat.

Dennis bästa tips – se hur han äter

Starta direkt – och glöm inte att vara stolt över dig själv.
Dennis Olander, 33, ger sina bästa tips på hur du bäst tar tag i din hälsa.
Dessutom bjuder han på en meny över hur han lägger upp kosten.

Starta DINA 90 dagar – kör parallellt med Dennis

Gör din förändring direkt
Inte nästa månad, inte nästa vecka, inte i morgon. Vill du förändra din livsstil och skapa mer hälsosamma vanor – starta direkt. Ju längre du drar ut på det, desto större är risken att det inte blir av alls.
– Det är i början du får de största resultaten, och då kommer du få motivation att fortsätta. Det handlar om att riva av plåstret, för sen känns det enklare, säger Dennis.

Bli medlem från 179 kr/månad

Lasta inte på de tyngsta vikterna
Att lyfta så tungt som möjligt gör dig så klart starkare, men är du inte helt van med styrketräning finns det smartare sätt. Med lättare vikter är det större chans att du gör dem rätt och sätter rätt teknik från början.
– Från start var jag inställd på att jag skulle ta i så mycket som möjligt, men efterhand har jag insett att det inte ger bäst effekt. Nu “köttar” jag inte, utan väljer en bekväm vikt eller jobbar med kroppen.
Få fri tillgång till samma verktyg som Dennis

Hitta balansen med kosten
När du loggar vad du äter i Wellobes app får du direkt en översikt hur många kalorier du fått i dig under dagen, och hur många du har kvar att äta. Det är alltså fullt möjligt att då och då unna sig något, utan att komma över din rekommenderade kalorigräns.
– Självklart är det viktigt att du får i dig bra näring. Men vill du äta en bit tårta till kaffet en lördag kan du göra det utan problem. Det gäller att hitta balansen, det ska inte vara extremt åt något håll. 

Kombinera kondition och styrka
När Dennis tränar med Mårten Nylén inleder han med kondition, fortsätter med styrketräning och avslutar med kondition igen. På så sätt håller han pulsen uppe under hela passet och gör både av med energi och bygger muskler.
– Testa du också, det är som att ta två flugor i en smäll.
Nå dina hälsomål – med vår metod

Var stolt över dig själv
Se tillbaka på dina bedrifter och ge dig själv en klapp på axeln. Varje dag med smarta och hälsosamma val är en framgång, som du bara har dig själv att tacka för. Försök ha en glad och positiv inställning till dagarna, vare sig de är bra eller dåliga.
– Att ta hand om dig själv är den bästa presenten du kan ge. Det är inte bara du som kommer må bättre: Du kommer le oftare, vara gladare, och det smittar av sig på andra.
Starta DINA 90 dagar – kör parallellt med Dennis

Så äter Dennis

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 2 kokta ägg, 1 kaffe och ett stort glas vatten.
Mellis: 1 knäckebröd med en halv avokado och lite rödlök.
Lunch: Utrymme för både kolhydrater och protein. En pasta- och kycklingrätt till exempel.
Mellis: 1 proteinshake med 1 knäckebröd, alternativt kvarg med lite bär.
Middag: Oftast en sallad med tillbehör. Kycklingsallad eller köttsallad till exempel.
Kvällsmat: Enbart proteinrika livsmedel, exempelvis 2 stekta ägg.

Det här är Dennis Olander

Ålder: 33
Yrke: Mentalskötare
Hemstad: Göteborg
Familj: Ogift, två barn på 14 och 7 år
Instagram: @from_sofa_to_gym

Startvikt: 120,3 kilo
Nuvarande vikt: 106,6 kilo

Det här får du som medlem

  • En kostplan
  • En loggbok och mobilapp som håller koll på alla kalorier in och ut
  • En bank med tusentals kaloriberäknade recept
  • Dina framsteg i grafer och tabeller
  • Tips, råd och stöd av några av Sveriges ledande hälsoexperter
  • Ett välbesökt medlemsforum med andra likasinnade
  • Tillgång till alla våra träningsprogram
    Varmt välkommen till oss!

Följ oss för mer inspiration
Wellobe på Facebook
Wellobe på Instagram
90 dagar med Mårten Nylén på Facebook
Mårten på Instagram

Gör utmaningen parallellt med Dennis

*Viktminskning är individuell så vi kan inte garantera hur mycket/snabbt du når ditt mål. Det viktiga är alla hälsofördelar. Vi tar avstånd ifrån osunda ideal och bantningskurer, och rekommenderar inte kaloriräkning som underviktig, sjuk eller gravid. Läs mer i våra användarvillkor.

Räkna ut när du kan nå din målvikt

Fyll i din vikt, längd och målvikt så får du veta ditt BMI och vilket datum du kan vara i mål. Läs mer om BMI

cm
kg
kg